KARNAWAŁOWY BAL PRZEBIERAŃCÓW
Obowiązywały wymyślne stroje karnawałowe – odbył się konkurs na najciekawszy strój, konkurs tańca oraz wiele towarzyszących zabaw i konkursów np.: *TY BĘDZIESZ MOJĄ PARĄ- dziewczynki trzymają się za ręce tworząc koło, wokół którego chłopcy robią drugie koło. Gdy zagra muzyka, koło dziewczynek porusza się w jedną, a chłopców w drugą stronę. Nagle muzyka cichnie. Oba koła się zatrzymują. Dziewczęta odwracają się do „swoich” chłopców i od tej pory tańczą razem. *TANIEC Z JABŁKIEM-każda para wybiera z kosza jedno jabłko. Chłopiec i dziewczynka ustawiają się do tańca zbliżając głowy tak, aby jabłko utrzymać czołami. Zaczyna grać muzyka. Tancerzom nie wolno poprawiać jabłka ani podtrzymywać go rękami. Jeśli upadnie, trzeba odejść na bok. Taniec trwa dotąd, aż na placu boju pozostanie tylko jedna para. *SZALEŃSTWO Z BALONIKAMI- w czasie tańca ktoś rzuca w powietrze nadmuchane baloniki. Każda para musi dobrze pilnować, aby balonik obok niej nie upadł na podłogę-trzeba go więc podbijać w górę. Jeśli z winy pary balonik upadnie, musi się ona wycofać z zabawy. Sześć ostatnich par otrzymuje w nagrodę po lizaku. Największą atrakcją całej imprezy były panie wychowawczynie, które również przebrały się w bajkowe postacie. Dzieci były zachwycone, fantastycznie się bawiły i wyszły z imprezy z wieloma wrażeniami.
SCENARIUSZ IMPREZY ŚWIETLICOWEJ ”WRÓŻBY ANDRZEJKOWE”
1.Pojawia się nauczyciel przebrany za wróżkę, który na początku czaruje każdego uczestnika zabaw mówiąc: ”Hokus pokus raz, dwa, trzy baw się dobrze i ty. Następnie zaprasza do wesołej zabawy przy muzyce.
2.Wróżby andrzejkowe: *Pokazujemy dzieciom dużą planszę. Uczniowie wybierają z pionowego rzędu po jednej z kompozycji. Ich układ ma symboliczne i wróżebne znaczenie. Nauczyciel odczytuje wróżby:
Jaka jesteś? O czym marzysz? Co cię czeka?
JAKA JESTEŚ?
Poziomy płotek- jesteś sympatyczna, pracujesz systematycznie, trochę może za spokojna, za mało przebojowa, z koleżankami żyjesz w zgodzie, ale wolisz stać z boku. Wachlarz- jesteś ambitna i gotowa dążyć do szczytnych celów, potrafisz się skoncentrować, ale brak ci bliskich kontaktów z otoczeniem, zbyt silnie zamykasz się w sobie. Petarda- jesteś szczera, otwarta, przyjacielska, chętnie przewodzisz innym, nie brak ci energii i siły, masz jednak kłopoty z skoncentrowaniem. Ostre rogi- jesteś przekorna i wojownicza, łatwo wpadasz w konflikty z otoczeniem, bo chcesz innych podporządkować sobie, masz mocny charakter, musisz bardziej panować nad sobą.
O CZYM MARZYSZ?
Płotek-marzysz o życiu bez niespodzianek i przygód, być może nawet z dala od ludzi, chcesz poświęcić się pracy na wsi, żyć w zgodzie z przyrodą Domek-marzysz o karierze naukowca, odkrywcy, chciałbyś odkrywać nowe lądy, twoim marzeniem są studia np. matematyka. Brama-twoje marzenia związane są z dziedziną humanistyki, chcesz być piosenkarka. Drzewo-chcesz aby twoje życie było pełne przygód, podróży, może to być nawet kosmos.
CO CIĘ CZEKA?
Krzak-twoje marzenia się spełnia. Słoń-musisz być bardzo wytrwała, na twojej drodze piętrzą się przeszkody. Siódemka-chyba nie uda ci się zrealizować swoich marzeń, ale bądź cierpliwa, czeka cię inny sukces. Litera-czekają cię różne ciekawe zbiegi okoliczności, licz na pomyślność losu.
3.Słodki poczęstunek. 4.Zabawa przy muzyce 5.Dalsze wróżby
IMIONA
Dwa duże czerwone serca. W nich umieszczone są imiona dzieci. Na jednym sercu imiona dziewcząt, na drugim chłopców. Uczniowie kolejno przebijają szpilka serce i odczytują imię swojej wybranki lub wybrańca serca.
WYŚCIGI BUTÓW
Uczniowie zdejmują but z lewej nogi. Układają buty w kolejkę. Ta osoba, której but najprędzej „wyjdzie” za próg, jako pierwsza zmieni stan cywilny.
6.Zabawa przy muzyce. 7.Wróżby
KIM BĘDĘ? Nauczyciel przygotowuje karty z nazwami zawodów. Uczestnicy zabawy losują po jednej karcie i kolejno głośno odczytują wylosowany zawód.
CO CIĘ CZEKA? Układamy na podłodze trzy plastykowe miski dnem do góry. Pod jedną kładziemy obrączkę, pod drugą różaniec, pod trzecia chustkę .Na sygnał uczniowie stają przy dowolnie wybranej misce. Chustka-czeka cię staropanieństwo lub starokawalerstwo Obrączka-wyjście za mąż lub ożenek Różaniec-stan duchowny
LOSOWANIE CUKIERKÓW Dzieci losują cukierki, w których są ukryte karteczki z nazwami prezentów, które według „cukierkowej wróżby” powinny niedługo otrzymać.
DZIEŃ DZIECKA NA SPORTOWO
Przebieg imprezy świetlicowej:
I. Rozpoczęcie- zabawa „Nakręcane zabawki” Każdy z uczestników staje się zabawką, która się porusza, dopóki jest nakręcona – fragment muzyki.
III. Przygotowanie i pokonywanie ścieżki zdrowia: *Przejście z woreczkami na głowie – 1 słoneczko *Ćwiczenia równoważne „ jaskółka”- 1 słoneczko *Kozłowanie piłki – 1 słoneczko *Rzuty woreczkami do kosza- 5 słoneczek *Łowienie rybek na czas – 4 słoneczka *Zbijanie kręgli – 5 słoneczek *Rzuty lotkami do tarczy- 5 słoneczek
Za każdy prawidłowo wykonany etap uczeń otrzymuje słoneczka. Maksymalna ilość do zdobycia to 22 słoneczka.
III. Zakończenie konkursu, podsumowanie IV. Wręczenie dyplomów oraz nagród dla uczestników.
|